20.12.2024

Informacja o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy zakończony 31 grudnia 2023 roku.


Informacja o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy zakończony 31 grudnia 2023 roku.  
  

Istotne informacje dotyczące działalności Spółki.
 
Podstawowe dane Spółki:
Nazwa PRZEDSIĘBIORSTWO REMONTOWE "PAK SERWIS"
SP. Z O.O.
Siedziba Konin
Adres ul. Przemysłowa 158
62-510 Konin
NIP 665-243-21-83
REGON 311093802
Numer KRS 0000090150
Sąd Rejestrowy Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto
i Wilda, IX Wydział Gospodarczy
Kapitał zakładowy 15 532 358,00 zł
 
 
Przedsiębiorstwo Remontowe PAK SERWIS Sp. z o.o. (dalej: PAK SERWIS lub Spółka) jako odrębny podmiot utworzone zostało w 1999 r., w wyniku restrukturyzacji Zespołu Elektrowni Pątnów Adamów Konin S.A. („ZE PAK”) - poprzez wydzielenie z poszczególnych elektrowni służb utrzymania ruchu i remontów. Początkowo Spółka koncentrowała swoją działalność na terenie ZE PAK - w zakresie utrzymania ruchu elektrowni oraz biorąc udział w realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych związanych z odtworzeniem i rozbudową mocy wytwórczych.

W kolejnych latach PAK SERWIS stopniowo rozszerzała zakres działalności - zarówno na rynku krajowym, jak i poza granicami Polski, co umożliwiło nabycie bogatego doświadczenia w realizacji różnego rodzaju obiektów energetycznych.
 
Aktualnie Spółka prowadzi działalność w dwóch podstawowych obszarach: utrzymanie ruchu i realizacja projektów, oferując wymienione poniżej usługi.
 
Usługi w zakresie serwisu, remontów i utrzymania ruchu:
  • Kierowanie utrzymaniem ruchu urządzeń i systemów produkcyjnych w oparciu o komputerowy system klasy CMMS (MAXIMO)
  • Bieżące i powtarzalne prace związane z utrzymaniem ruchu – kontrola sprawności, konserwacja, okresowe przeglądy, badania i pomiary
  • Usuwanie usterek w ramach pogotowia technicznego (24h/7 dni w tygodniu).
  • Realizacja prac serwisowych i remontowych,
  • Specjalistyczne badania i pomiary - kontrolne badania i pomiary parametrów technologicznych urządzeń technologicznych,
  • Prowadzenie ruchu elektrycznego (wykonywanie czynności eksploatacyjnych i łączeniowych w zakresie urządzeń i instalacji elektrycznych).
 
Realizacja projektów:

Spółka oferuje kompleksową realizację projektów obejmującą:
  • zapewnienie dokumentacji projektowej oraz formalno-prawnej,
  • kompletację i dostawę materiałów i urządzeń,
  • montaż, badania pomontażowe i uruchomienie,
  • w opisanych niżej obszarach:
  • Realizacja projektów modernizacyjnych dla przemysłu i energetyki wytwórczej (elektrownie cieplne oraz OZE),
  • Realizacja projektów dla energetyki przesyłowej i dystrybucyjnej – budowa i modernizacja stacji wysokiego napięcia.
  • Prace warsztatowe,
  • Specjalistyczne badania diagnostyczne.
W 2023 roku działalność Spółki na rynku zewnętrznym koncentrowała się głownie na rynku energetyki wytwórczej (w kraju i na rynku niemieckim) i przesyłowej (PSE), projektach OZE oraz na rynku przemysłu – zakłady papiernicze oraz produkujące materiały izolacyjne i budowlane.
 
Obowiązek prawny sporządzenia Informacji.
 
Spółka przygotowała sprawozdanie z realizacji strategii podatkowej za 2023 rok (dalej: w celu wykonania obowiązku sprawozdawczego, o którym mowa w art. 27c ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2805 z późn. zm. – dalej: „ustawa o CIT”).
 
Spółka jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, o przychodach przekraczających wartość 50 mln euro w roku podatkowym 2023 - zgodnie z informacją Ministra właściwego do spraw finansów publicznych o indywidualnych danych podatników zawartych w rocznym zeznaniu podatku dochodowego od osób prawnych, umieszczoną w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie urzędu obsługującego tego ministra.
Tym samym na podstawie art. 27c w zw. z art. 27b ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT, Spółka jako podatnik inny niż podatkowa grupa kapitałowa, u którego wartość przychodu uzyskana w roku podatkowym przekroczyła równowartość 50 mln euro (przeliczonych na złote według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski, w ostatnim dniu roboczym roku kalendarzowego poprzedzającego rok podania indywidualnych danych podatników do publicznej wiadomości) – zobowiązana jest do sporządzenia i opublikowania informacji o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy trwający od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r., zawierającej dane wskazane w art. 27c ust. 2 ustawy o CIT.

Stosowane przez Spółkę procesy oraz procedury dotyczące zarządzania wykonywaniem obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego i zapewniających ich prawidłowe wykonanie.
 
Zarząd Spółki podejmuje usystematyzowane i adekwatne działania w celu zapewnienia właściwej organizacji procesu kalkulacji zobowiązań podatkowych i wypełniania zobowiązań podatkowych określonych przepisami prawa podatkowego. W sposób aktywny wdrażane są rozwiązania, które mają na celu eliminację lub ograniczenie ryzyk podatkowych związanych z działalnością biznesową Spółki.
Strategia podatkowa Spółki określa reguły i procedury, które zmierzają do zapewnienia dochowania należytej staranności w procesie kalkulacji zobowiązań podatkowych, w tym również w zakresie wykonywania przez podatnika obowiązków płatnika oraz innych przewidzianych przepisami prawa podatkowego. Strategia podatkowa Spółki podlega przeglądom i aktualizacjom w celu dostosowania jej do zmieniającego się otoczenia prawno-podatkowego oraz biznesowego.
Zgodnie z realizowaną strategią podatkową podstawowym założeniem działalności Spółki w 2023 roku w rozliczeniach podatkowych było zapewnienie zgodności podatkowej i transparentności. W związku z tym Spółka kładła nacisk na rzetelność i niewadliwość dokonywanych kalkulacji oraz prawidłowe wypełnianie obowiązków dotyczących raportowania zobowiązań podatkowych, dbając o zachowanie należytej staranności w obszarze podatków i kierując się następującymi celami:
  • dążenie do minimalizowania ryzyka podatkowego,
  • niestosowanie agresywnych interpretacji regulacji podatkowych,
  • przestrzeganie wewnętrznych wytycznych i procedur obowiązujących w Grupie ZE PAK,
  • nie działanie w sztuczny sposób oraz nie stosowanie agresywnego planowania podatkowego, ukierunkowanego na osiągnięcie korzyści podatkowych,
  • otwarta współpraca z organami skarbowymi w duchu porozumienia i wzajemnego szacunku,
  • koncentrowanie się na podstawowej działalności operacyjnej w obszarze produkcji energii elektrycznej,
  • podejmowanie decyzji w sposób jawny i transparentny, w zgodzie z obowiązującym prawem i procedurami dotyczącymi branży,
  • dążenie do utrzymania opinii solidnego i rzetelnego partnera, zarówno z perspektywy innych uczestników rynku, jak i organów administracji skarbowej,
  • w miarę potrzeb i możliwości korzystanie z dostępnych ulg i zwolnień podatkowych jako elementu efektywnego ekonomicznie zarządzania w PAK SERWIS.
Gwarancją zachowania należytej staranności w obszarze rozliczeń podatkowych było przestrzeganie przyjętych, ogólnych zasad procesu kalkulacji i raportowania zobowiązań podatkowych:
  1. wewnątrzorganizacyjnego podziału obowiązków związanych z kalkulacją i raportowaniem zobowiązań podatkowych,
  2. kilkustopniowej weryfikacji poprawności rozpoznania skutku podatkowego zdarzeń gospodarczych,
  3. obowiązkowej oceny ryzyka związanego z niepewnością co do poprawności rozpoznania skutku podatkowego zdarzenia gospodarczego,
  4. sygnalizacji nieprawidłowości w procesie kalkulacji i raportowania zobowiązań podatkowych,
  5. systematycznej oceny wpływu podejmowanych decyzji biznesowych na kwestie podatkowe oraz skutków wynikających z podjętych decyzji podatkowych,
  6. zapewnienia właściwej wymiany informacji pomiędzy komórkami finansowymi oraz komórkami operacyjnymi Spółki na potrzeby procesu kalkulacji zobowiązań podatkowych,
  7. dokumentacji i archiwizacji podejmowanych czynności kontrolnych i weryfikacyjnych.
Strategia podatkowa Spółki w 2023 roku zakładała niski poziom ryzyka podatkowego, który Spółka była gotowa zaakceptować w swojej działalności (tzw. apetyt na ryzyko). W szczególności Spółka nie podejmowała działań, których wyłącznym celem było unikanie opodatkowania lub nieuzasadnione zmniejszenie obciążeń podatkowych oraz nie realizowała transakcji bez uzasadnienia gospodarczego.
Minimalizacji poziomu ryzyka służy odpowiednia organizacja procesu księgowania oraz raportowania podatkowego, nakierowana przede wszystkim na zapewnienie zachowania zgodności podatkowej. W tym celu w Spółce
w 2023 r. stosowane były procesy, procedury dotyczące funkcji zarządzania wykonywaniem obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego, przyjmujące postać wewnętrznych dokumentów Spółki wprowadzonych w odpowiednich trybach, tj. instrukcji, regulaminów, zarządzeń i procedur, jak również mniej sformalizowanych mechanizmów, opartych na utrwalonych praktykach. Z uwagi na charakter prowadzonej działalności, obowiązujące w Spółce procesy dotyczą przede wszystkim działalności operacyjnej.
W szczególności w Spółce w 2023 r. funkcjonowały następujące procedury związane z realizacją funkcji podatkowych przez właściwe komórki organizacyjne:
  1. Procedura MDR – procedura wewnętrzna obejmująca zasady analizy i oceny zdarzeń gospodarczych z perspektywy obowiązku złożenia stosownego raportu MDR.
  2. Instrukcja sporządzania, obiegu i kontroli dowodów księgowych w PAK SERWIS – obejmująca zasady tzw. workflow, tj. zasady dokumentowania zdarzeń gospodarczych, w tym transakcji zakupu i sprzedaży, kontroli i obiegu.
 
W Spółce działały również inne utrwalone praktyki oraz obowiązywały pozostałe dokumenty wewnętrzne, wspierające realizację funkcji podatkowych przez właściwe komórki organizacyjne, w szczególności:
 
  1. Regulamin wyboru dostawców – regulujący proces prowadzenia postępowań zakupowych w spółkach Grupy Kapitałowej ZE PAK.
  2. Instrukcja prowadzenia listy Kwalifikowanych Dostawców (LKD) – określająca zakresy odpowiedzialności wybranych komórek przy tworzeniu
    i aktualizacji LKD oraz określająca formę i sposób jej prowadzenia – której celem jest m.in. ocena wiarygodności kontrahenta.
  3. Instrukcja dotycząca generowania plików JPK – wyznaczająca sposób postępowania podczas przygotowania poszczególnych plików JPK oraz weryfikacji ich poprawności technicznej.
  4. Instrukcja wysyłki plików JPK – wyznaczająca sposób postępowania podczas wysyłania przygotowanych plików JPK, w tym ich podpisywania oraz weryfikacji statusu UPO.
  5. Instrukcja weryfikacji rachunków bankowych kontrahentów – weryfikacja
    w ramach tzw. Białej Listy ujęta w instrukcji funkcjonalności eNIPV2 w SAP.
  6. Metoda podzielonej płatności oraz biała lista – w PAK SERWIS obowiązuje zasada stosowania mechanizmu podzielonej płatności oraz weryfikowania statusu czynnego podatnika VAT (z wykorzystaniem oprogramowania komputerowego do prowadzenia ksiąg rachunkowych).
Funkcję podatkową w PAK SERWIS realizuje Dyrektor Finansowy wraz z pozostałymi pracownikami Spółki oraz osobami zaangażowanymi po stronie zespołu CUW w obsługę księgową i podatkową Spółki. Osoby należące do Zespołu podatkowego legitymują się wiedzą i umiejętnościami w zakresie regulacji dotyczących zagadnień podatkowych. Personel zaangażowany w proces rozliczeń podatkowych zobowiązany jest także do przestrzegania przepisów prawa podatkowego oraz innych wewnętrznych procedur i praktyk Spółki, a także do wspólnej wymiany wiedzy pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi Spółki.
Personel zaangażowany w proces rozliczeń podatkowych ma dostęp do szkoleń lub innych inicjatyw, celem aktualizacji potrzebnej wiedzy w dynamicznym otoczeniu prawno-podatkowym. Rozwój merytoryczny jest zapewniony
w szczególności poprzez: dostęp do szkoleń zewnętrznych w ramach corocznych budżetów szkoleniowych – dostępnych w sytuacji zgłaszania przez pracowników zapotrzebowania na takie szkolenia, w miarę potrzeb (np. w sytuacji nowelizacji przepisów podatkowych), dostęp do szkoleń wewnętrznych – organizowanych w ramach Grupy ZE PAK, dostęp do materiałów i prasy fachowej, dostęp do materiałów publikowanych przez doradców podatkowych w formie tzw. alertów, umożliwienia udziału w webinariach organizowanych przez doradców podatkowych itp.
W razie potrzeby odbywają się również spotkania lub konsultacje wewnętrzne, których celem są bieżące dyskusje i konsultacje dot. wybranych zagadnień. W ich trakcie omawiane są między innymi wątpliwości w zakresie zagadnień podatkowych oraz wypracowywane jest podejście do ich rozwiązania. Efektem takich konsultacji są m.in. wytyczne i instrukcje przekazywane również pracownikom Spółki – w szczególności w zakresie polskich przepisów podatkowych i wynikających z nich określonych zasad ujmowania zdarzeń gospodarczych w systemie finansowo-księgowym, czy koniecznych do podjęcia działań.
Operacje gospodarcze, ujmowane są w księgach rachunkowych na podstawie dowodów księgowych w sposób zgodny z ich merytoryczną treścią, a także ich prawno-podatkową kwalifikacją. Personel zaangażowany w proces rozliczeń podatkowych niezwłocznie informuje właściwego przełożonego
o zidentyfikowanych zmianach mogących wpływać na poprawność kalkulacji zobowiązań podatkowych (bieżących lub historycznych), w tym rozpoznane skutki podatkowe.
W przypadku identyfikacji ewentualnego ryzyka podatkowego, następuje jego analiza i ocena, a następnie podjęta zostaje decyzja co do wyboru sposobu postępowania zmierzającego do eliminacji lub ograniczenia tego ryzyka. W tym celu Spółka współpracuje z zewnętrznymi kancelariami prawnymi i doradcami podatkowymi, uzyskując ich opinie w formie pisemnej lub elektronicznej. Takie konsultacje dokonywane są między innymi w przypadku sytuacji nie rozpoznawanych dotychczas przez Spółkę, nietypowych, skomplikowanych, lub związanych z nowymi regulacjami podatkowymi.
Spółka korzysta także ze wsparcia biegłego rewidenta w obszarze badania sprawozdań finansowych.
W celu zapewnienia zgodności prowadzonej działalności gospodarczej oraz procesów z nią związanych z wymogami przepisów obowiązujących w obszarze prawa podatkowego Spółka korzysta również ze wsparcia zewnętrznych firm doradczych. W szczególności, Spółka jest stroną umowy z kancelarią doradztwa podatkowego w zakresie stałej obsługi podatkowej obejmującej w sposób kompleksowy analizę zachodzących w Spółce procesów i ocenę ich skutków na gruncie prawa podatkowego włącznie z obowiązkiem doradcy w zakresie dokonania odpowiedniego raportowania obowiązków podatkowych do właściwych organów podatkowych.
Jeżeli opinie zewnętrznych doradców, interpretacje przepisów prawa podatkowego i objaśnienia lub orzecznictwo Sądów nie dają jednoznacznej odpowiedzi co do rozpoznania skutku podatkowego, Spółka występuje
o interpretacje przepisów prawa podatkowego lub uzyskuje inne urzędowe rozstrzygnięcia pozwalające na usunięcie wątpliwości w zakresie rozliczeń podatkowych.
Proces rozliczeń podatkowych wspierany był nowoczesnymi rozwiązaniami informatycznymi, które stanowią przejaw należytej staranności i poprawiają efektywność oraz transparentność w obszarze rozliczeń podatkowych:
  • MAKS – zintegrowany system informatyczny klasy ERP wspomagający zarządzanie procesami w Spółce, który zawiera szereg funkcjonalności, w tym zaawansowane rozwiązania do zarządzania finansami przedsiębiorstwa – w tym możliwość weryfikowania statusu kontrahenta na potrzeby VAT,
  • dedykowane oprogramowanie pozwalające na wygenerowanie i wysyłkę do Ministerstwa Finansów plików VAT-7M oraz JPK_VAT a także pozostałych obszarów,
  • dedykowane oprogramowanie pozwalające na dostosowanie systemu informatycznego do wymogów obejmujących konieczność weryfikacji rachunków bankowych kontrahentów w wykazie podatników VAT zwanym potocznie Białą Listą,
  • w zakresie rozliczeń i przekazywania danych do ZUS, PAK SERWIS korzysta z oprogramowania Płatnik, do którego dane przekazywane są z sytemu księgowego.
Zarządzanie IT realizowane jest centralnie na poziomie Grupy ZE PAK przez Centrum Usług Informatycznych. Realizuje ono pełen zakres zadań IT, dotyczących sprzętu, oprogramowania oraz wszelkich systemów informatycznych począwszy od zakupu sprzętu i oprogramowania, poprzez wdrożenia systemów, zadania związane z bezpieczeństwem, weryfikację zmian i bieżącą administrację. Systemy teleinformatyczne wykorzystywane w Grupie ZE PAK podlegają odpowiednim audytom w ramach corocznych badań sprawozdań finansowych.
 
Informacje o dobrowolnych formach współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej.
 
W 2023 roku Spółka nie realizowała dobrowolnych form współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej w postaci: umowy o współdziałanie
(art. 20s Ordynacji Podatkowej), porozumień podatkowych (art. 20zb Ordynacji podatkowej), uprzednich porozumień cenowych (art. 81 ustawy z dnia 16 października 2019 r. o rozstrzyganiu sporów dotyczących podwójnego opodatkowania oraz zawieraniu uprzednich porozumień cenowych), opinii zabezpieczających (art. 119w Ordynacji podatkowej).
Spółka opiera swoje kontakty z administracją skarbową na zasadzie zaufania i współpracy, poszukując w pierwszej kolejności wspólnych rozwiązań zmierzających do zapewnienia zgodności rozliczeń podatkowych z obowiązującymi przepisami prawa.
Wszelkie kwestie podatkowe, które wymagają konsultacji z organami podatkowymi sygnalizowane są w drodze odpowiednich procedur, przy założeniu, że podstawowym celem Spółki jest w tym zakresie zredukowanie prawdopodobieństwa sporu z organami podatkowymi.
Jeśli obowiązujące przepisy prawa przewidują polubowne sposoby rozwiązania sporu z organami podatkowymi, Spółka rozważa je w pierwszej kolejności.
Spółka dostarcza organom podatkowym prawdziwych i kompletnych informacji dotyczących realizowanych operacji gospodarczych, kierując się zasadą przejrzystości i transparentności.
Spółka pozostaje w stałym kontakcie z właściwym Urzędem Skarbowym, z którym w razie potrzeby konsultuje kwestie związane z rozliczeniami podatkowymi Spółki.
 
Informacje odnośnie do realizacji przez podatnika obowiązków podatkowych na terytorium RP wraz z informacją o liczbie przekazanych Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informacji o schematach podatkowych.
 
Spółka dokłada wszelkich starań, aby wykonywać swoje obowiązki podatkowe nie tylko w zgodzie z obowiązującymi przepisami, ale również z przyjętą strategią biznesową i podstawowymi wartościami prezentowanymi w prowadzonej działalności.
Spółka terminowo sporządza i składa wszystkie wymagane przepisami prawa podatkowego deklaracje i informacje podatkowe, a w uzasadnionych przypadkach dokonuje stosownych korekt w tym zakresie – aby doprowadzić do zgodności dokonywanych rozliczeń podatkowych z przepisami.
Zobowiązania podatkowe Spółki znajdują się, obok wynagrodzeń ze stosunku pracy, na czele priorytetów realizowanych płatności.
Za 2023 rok Spółka złożyła wszystkie wymagane przepisami prawa podatkowego deklaracje i zeznania podatkowe w następujących podatkach:
  • podatek CIT – jako podatnik,
  • podatek PIT – jako płatnik,
  • podatek VAT – jako podatnik,
  • podatek od nieruchomości – jako podatnik,
  • podatek od środków transportu – jako podatnik.
Spółka podejmowała wszystkie niezbędne środki w celu zapewnienia prawidłowej realizacji obowiązków w zakresie rozliczeń należności publicznoprawnych, w szczególności:
 
  1. weryfikowała na bieżąco obowiązki związane z procesem kalkulacji zobowiązań podatkowych,
  2. realizowała wymagane przepisami formy raportowania podatkowego,
  3. sporządzała, weryfikowała i przesyłała do organów podatkowych deklaracje JPK_VAT i regulowała na bieżąco zobowiązania podatkowe w podatku od towarów i usług, bądź korzystała z innych, dopuszczalnych form rozliczeń w zakresie podatku VAT (przeniesienie nadwyżki podatku naliczonego nad należnym, zwrot nadwyżki podatku naliczonego nad należnym),
  4. dokonywała systematycznej oceny wpływu podejmowanych decyzji biznesowych na kwestie podatkowe oraz skutków podatkowych wynikających z podjętych decyzji,
  5. dokonywała terminowej zapłaty zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, działając w charakterze płatnika,
  6. monitorowała występowanie schematów podatkowych i konieczność ich raportowania w oparciu o przyjętą wewnętrznie procedurę.
 
Zasada, jaką kierowała się Spółka w procesie rozliczeń podatkowych to , zarówno na poziomie poszczególnych zdarzeń gospodarczych, jak i na poziomie końcowego raportu (deklaracji podatkowej)i temu też celowi podporządkowany jest działający w Spółce schemat przebiegu procesów rozliczeń podatkowych.
PAK SERWIS na potrzeby współpracy z bankami często występuje do organów podatkowych i otrzymuje odpowiednie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach.
W roku podatkowym trwającym od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. Spółka nie przekazała Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej żadnego formularza zawierającego informacje o zidentyfikowanych schematach podatkowych.
 
Informacje o transakcjach z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4, których wartość przekracza 5% sumy bilansowej aktywów w rozumieniu przepisów o rachunkowości.
 
Spółka prezentuje poniżej informacje o zrealizowanych w roku podatkowym 2023 transakcjach z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, których wartość przekraczała 5% sumy bilansowej aktywów w rozumieniu przepisów o rachunkowości, ustalonych na podstawie ostatniego zatwierdzonego sprawozdania finansowego:
  • usługi ubezpieczeniowe zakupywane od spółki z Grupy Kapitałowej ZE PAK S.A. (refaktura); 
  • świadczenie usług mechanicznych i elektrycznych;
  • transakcje finansowe (pożyczki i poręczenia liczone łącznie);
  • usługi budowy farmy fotowoltaicznej;
  • usługi budowy farmy wiatrowej;
  • usługi budowy wytwórni wodoru.
Szczegóły transakcji objęte są tajemnicą handlową.
Przy budowie farm OZE Spółka działa jako członek konsorcjum. Ponadto Spółka rozlicza przychód z tytułu zagranicznych kontraktów realizowany przez zagraniczny zakład Spółki zlokalizowany na terytorium Niemiec.
 
Informacje o planowanych lub podejmowanych przez podatnika działaniach restrukturyzacyjnych mogących mieć wpływ na wysokość zobowiązań podatkowych podatnika lub podmiotów powiązanych.
 
Spółka w roku podatkowym 2023 nie przeprowadzała działań restrukturyzacyjnych, w tym takich, które mogły mieć wpływ na wysokość zobowiązań podatkowych Spółki lub podmiotów powiązanych:
Ponadto w 2023 roku Spółka nie podejmowała ani nie planowała innych działań restrukturyzacyjnych mogących mieć wpływ na wysokość zobowiązań podatkowych PAK SERWIS lub podmiotów powiązanych ze Spółką.
Spółka nie wyklucza jednak realizacji takich inwestycji w przyszłych latach działalności Spółki.
 
Informacje o złożonych przez podatnika wnioskach o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w 2023 r.:
 
W przypadku wystąpienia przez Spółkę o interpretację przepisów prawa podatkowego, Spółka po uzyskaniu danej interpretacji, stosuje się do wynikających z niej zasad rozliczeń podatkowych.
Informacje o złożonych wnioskach w 2023 roku  
Liczba złożonych wniosków o wydanie ogólnej interpretacji podatkowej (art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej)
  1.  
Liczba złożonych wniosków o wydanie interpretacji indywidualnych przepisów prawa podatkowego (art. 14b Ordynacji podatkowej)
  1.  
Liczba złożonych wniosków o wydanie wiążącej informacji stawkowej (art. 42a ustawy o podatku od towarów i usług)
  1.  
Liczba złożonych wniosków o wydanie wiążącej informacji akcyzowej (art. 7d ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym)
  1.  
 
W 2023 roku Spółka nie składała ww. wniosków do organów podatkowych.
Informacje dotyczące dokonywania rozliczeń podatkowych podatnika na terytoriach lub w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową.
 
W 2023 roku Spółka nie dokonywała rozliczeń podatkowych na terytoriach lub w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową wskazanych w aktach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11j ust. 2 i na podstawie art. 23v ust. 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz w obwieszczeniu ministra właściwego do spraw finansów publicznych wydanym na podstawie art. 86a § 10 Ordynacji podatkowej.
 
Miejsce publikacji.
 
Informacja została zamieszczona na stronie internetowej Spółki –Strona główna - PAK SERWIS  (zakładka „ O firmie - Dokumenty”) do dnia 31 grudnia 2024 roku, a informacja o publikacji została przekazana za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344) naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu dla Spółki.
  
Konin, 22 grudnia 2024 r.